,,Cadoul” coalitiei PSD-PNL pentru români: impozitele pe cladiri vor creste

Faptul ca PNL s-a ,,inhaitat” cu PSD la guvernare a dus la efecte negative. ,,Partidul Galben” a fost ,,calarit” imediat ce si-a adus in propria casa ,,Ciuma Rosie”. Iar cei care vor plati sunt, evident, romanii.

Adrian Vascu, fostul presedinte ANEVAR, a remarcat ca:

,,După cum se știe, modificarea Codului fiscal s-a aprobat, pe principiul „câinii latră, caravana trece”. Unele mici ajustări au fost realizate în scurta perioadă de dialog al surzilor, pentru că nu se poate numi dialog seria de manifestări la care am participat și în care fiecare a ținut-o strict pe a lui. Partenerii sociali au spus în cor: nu este oportună modificarea legislației fiscale și s-au comportat coerent acestei ziceri, neadmițând că totuși e posibil să se meargă înainte, iar Guvernul i-a ascultat, nu i-a ascultat, a luat act sau nu, s-a dus înainte cu hotărâre și vineri, 15 iulie, fix la 10 zile și o zi în plus față de momentul publicării pe transparență decizională, ordonanța simplă a fost aprobată și publicată în Monitorul Oficial.”

Exista voci care sustin ca multi primari ar fi dorit cresterea impozitelor locale pe proprietati prin asumare guvernamentala, deoarece ei nu ar fi dorit sa isi nemultumeasca locuitorii. Adica au dat foc la comunitatie locale cu mana Guvernului, in plina criza de crestere a preturilor la utilitati si alimente. „Primarii ne-au implorat să majorăm impozitele, ne-au rugat pe toate căile, pe toate canalele. Nu vor să își asume ei mărirea”, a declarat un lider prezent la ședințele Coaliției.

Conform unor calcule facute de specialistii economici, impozitele pentru case sau apartamente ar putea creste si de 3 ori.

Principalele modificări fiscale aduse impozitării pe proprietate sunt, potrivit lui Adrian Vascu:

  • Va exista o singură cotă de impozitare pentru clădirile rezidențiale și o singură cotă pentru clădirile nerezidențiale, indiferent de tipul proprietarului, persoană fizică sau juridică.
  • A dispărut intervalul de cote de impozitare și s-a stabilit doar nivelul minim, respectiv: 0,1% pentru clădirile rezidențiale și 0,5% pentru clădirile nerezidențiale.
  • Valoarea impozabilă va fi preluată din Studiile de piață referitoare la valorile orientative privind proprietățile imobiliare din România, administrate de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România.
  • Impozitul se va calcula în continuare separat pentru clădiri și terenuri.
  • S-a menținut principiul calculării impozitului pentru clădiri din cele două componente: valoarea impozabilă și cote de impozitare
  • Pentru terenuri s-a menținut același sistem ca cel prezent, fiind aplicat doar tabelul cu indici de actualizare care exista în articolul 457.
  • Clădirile cu utilizare mixtă  au aceeași trimitere la studiile de piață, ca valori impozabile, fiind definit ca utilizarea majoritară (peste 50 la sută, dovedită cu documente) va genera utilizarea finală rezidențială sau nerezidențială.
  • Autoritățile locale vor întocmi notificări (doar clădirile rezidențiale fiind cca. 9 milioane) pe care le vor transmite fiecărui contribuabil și care vor conține valoarea impozabilă și cota de impozitare.
  • Mai este prevăzut că cine nu răspunde în 30 de zile, și-a dat acordul tacit asupra informațiilor primite. Nu se prevede ce se întâmplă în cazul în care vor exista contestații ale sumelor transmise de către primării.
  • În cazul în care autoritățile nu vor identifica în studiile de piață valorile impozabile, sau când acestea sunt mai mici decât cele anterioare, s-a prevăzut ca în cazul clădirilor rezidențiale să se aplice prevederile art. 457, valabil la 31.12.2022 (adică cel tocmai modificat) adică o referință circulară imposibil de aplicat. Intenția a fost probabil trimiterea la algoritmul anterior, dar acesta a fost abrogat!
  • În cazul clădirilor nerezidențiale, în aceeași situație a neîncadrării în studiile de piață sau a valorii rezultate din acestea, inferioară valorii anterioare, se va utiliza valoarea anterioară.

Cresterea ,,pe sest” a impozitelor la case si apartamente va genera un scandal public. Acum este doar o bomba cu ceas, romanii fiind plecati in vacante sau ocupati cu alte mariri de preturi. Sa nu uitam ca acum este prim-ministru Nicolae Ciuca, seful PNL. Parca si vad ca PSD va refuza puterea guvernarii si va da vina pe PNL pentru cresterea impozitelor si taxelor – asta pentru a avea culoar deschis la guvernare in 2024. Caci sondajele recente le dau celor de la PSD un scor de aprox. 38%, iar celor de la PNL doar 25,4%.

Nota: Înainte să fie numit ministru de Finanţe, Adrian Câciu a fost, timp de un an, consilierul personal al primarului din Buzău, oraşul din care provine liderul PSD, Marcel Ciolacu. Deci modificarea Codului Fiscal are provenienta din PSD, iar faptul ca PNL l-a aprobat a fost doar o chestiune de convingere a prim-ministrului militar nestiutor. Tot actualul ministru Caciu afirma despre mediul privat romanesc ca ,,Noi avem doar 10% antreprenori și 90% babuini-antreprenori”. Asa ca nu ma mira suprataxarea introdusa…

Atentie: gospodaria taraneasca este scutita de impozite daca sunt memri ai unei asociatii agricole.

Recommended For You