Strada Libertatii din Buhusi, cea mai lunga si dreapta strada din oras, este locul pe unde multi soferi vitezomani depasesc frecvent limita de viteza prin oras. Depasirea nu este doar cu 10-15 km/h, ci cu foarte mult in majoritatea cazurilor. Iar asta se vede cu ochiul liber, fara a avea nevoie de un radar specializat. Iar acesta este un fenoment constant si sustin asta pentru ca locuiesc in zona si vadzilnic comportamentul soferilor. Conform Codului Rutier, limita de viteza in localitati este de 50 km/h.
In Buhusi exista strazi care, datorita conformatiei rutiere, permit vitezomanilor sa stabileasca adevarate recorduri de viteza. Iar strada Libertatii este prima dintre acestea, fiind lunga (5 km) si dreapta. Cele cateva treceri de pietoni sau carutele (din ce in ce mai putine) nu pun nici o problema soferilor grabiti.
In seara zilei de sambata, 17 iunie a.c., un echipaj al Politiei supraveghea traficul de pe str. Libertatii, in jurul orelor 19. Astfel, toti soferii care treceau prin zona garii CFR Buhusi erau ,,scanati” vizual de ochii vigilenti ai celor doi politisti. Personal, fiind in zona la acea ora, am observat ceva suspect inca de la bariera CFR dinspre Bacau: soferii mergeau suspect de incet si isi ,,dadeau flash-uri” unii altora. Acest comportament al soferilor arata ca acestia nu respecta limita de deplasare legala in oras decat de teama echipajelor de Politie. Supravegherea circulatiei vehiculelor rutiere este o indatorire a Politiei, deci este normal si legal ca echipajele de politisti sa urmareasca, atat de frecvent cat pot, traficul buhusean.
Ar fi de dorit ca Politia Buhusi, impreuna cu organele abilitate, sa supravegheze mai frecvent strazile care permit soferilor sa accelereze precum bolizii de curse, fara a li se suspenda permisul de conducere. Sau, cel putin, sa se instaleze camere de supraveghere sau radare care monitorizeaza 24/24 traficul rutier. Este binevenita si montarea de panouri de avertizare mari, vizibile de la distanta, care sa sugereze vitezomanilor ca limita de viteza in orasul Buhusi este 50km/h si ca sunt monitorizati. Unii spun ca Politia Buhusi nu este dotata cu radare pentru viteza, iar acest lucru este o scapare pe care soferii o speculeaza. Poate o speculeaza doar soferii buhuseni, dar ceilalti soferi in tranzit nu stiu acest aspect si totusi depasesc viteza legala mereu. Dovada sunt camioanele incarcate cu lemn/ciment sau autocarele care gonesc periculos cu un tonaj impresionant.
Din pacate pentru buhusenii din zona str. Libertatii, portiunea de la intersectia cu drumul Chebacului spre Racova nu are un trotuar. Astfel, cetatenii sunt nevoiti sa mearga pe marginea drumului, punandu-si viata in pericol. Asta daca nu raman sa isi rupa picioarele si incaltarile prin trotuarul spart si vechi de peste 50 de ani. In multe portiuni trotuarul nu mai exista, ci este doar pamant ce se transforma la prima ploaie in noroi. Recent, un batran din zona a fost acrosat de un vehicul in timp ce mergea cu un carucior pe marginea strazii. Din fericire pentru el, s-a ales doar cu cateva vanatai si o sperietura zdravana.
Despre problema vitezei soferilor ce tranziteaza str. Libertatii cu pedala impinsa la maxim nu am auzit discutii niciodata in comisia de circulatie din Consiliul Local Buhusean. Probabil acesti domni se ,,teleporteaza” direct la Bacau sau Piatra Neamt si nu vad viteza vehiculelor din zona? Sau dupa trei ani de mandat li s-a facut lehamite de functia de consilier local…? ca nu am auzit pe cineva dintre ei sa fi refuzat indemnizatia pe motiv ca au sta degeaba… Nu am auzit ca vreun consilier sa se fi implicat in refacerea trotuarului str. Libertatii sau sa se uneasca pentru a emite un HCL care sa oblige primarul la refacerea trotuarului. Caci primarul, folosind doar masina primariei pentru a se deplasa la Bacau, nu are timp sa observe lipsa unui trotuar pentru muritorii de rand. Unde s-a mai vazut ca un #Voievod sa merga pe un trotuar inexistent? El are masina si benzina platite si din banii buhusenilor care stau pe str. Libertatii si merg pe sosea pentru a evita noroiul.
Solutii la probleme exista, dar ramane intrebarea: se vrea?