Cititul si scrisul sunt competențe culturale esențiale care, în civilizația noastră lingvistică, sunt învățate în timpul copilăriei. Stăpînirea sigură a limbajului scris contribuie decisiv la succesul școlar, iar mai târziu la cel profesional. De aceea un nivel de instruire optim în privința cititului și scrisului la grădiniță și la școală este extrem de important pentru individ și pentru societate. (…)
Având în vedere larga răspîndire a scrisului digital, nu-i de mirare că tot mai frecvent copiii au primul contract cu limba scrisă în acest mod, iar mult mai rar citind cărți sau scriind pe hîrtie. Rezultatele primelor studii pe această temă arată că digitalizarea crescîndă a scrisului, care acum începe deja din copilărie, are consecințe negative asupra capacității de a citi a copiilor și adulților.
Viața noastră depinde astăzi atât de mult de noile tehnologii, încât am ajuns să ne simțim pierduți fără calculator, internet și telefon inteligent. În fiecare zi o nouă invenție vine să ne facă munca mai ușoară, preluând mai ales din efortul mental pe care ar trebui să-l depunem. Care sunt însă efectele asupra creierului nostru?
Răspunsul la această întrebare îl veți găsi, cu siguranță, în carea pe care v-o propunem. Deși, fiecare dintre noi, cei cu mai multă experiență de viață, știm deja răspunsul, dar și metodele de a contracare această ,,demență digitală”. Dar depinde de noi cevom face, cum și cînd vom ști să spunem ,,STOP”!