Fostul consilier Buzdugan, declarat în ,,conflict de interese administrativ”

BUZDUGAN DUMITRU FLORIN, fost consilier local PNL în CL Buhuși, (mandatul 2016 – 2020) a fost declarat de către Agentia Natională de integritate ca fiind în ,,conflict de interese administrativ”. 
,,În perioada exercitării mandatului de consilier local, BUZDUGAN DUMITRU FLORIN a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii C.L. din data de 29 ianuarie 2020 prin care s-a aprobat prelungirea contractului de închiriere încheiat la data de 16 mai 2007 între C.L. Buhuși (în calitate de proprietar) și societatea în cadrul căreia BUZDUGAN DUMITRU FLORIN deține funcția de administrator și calitatea de asociat (în calitate de chiriaș), contract prelungit în data de 04 februarie 2020, prin act adițional semnat de către persoana evaluată.
Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 228, alin. (1), lit. c) și alin. (2) din O.U.G 57/2019.” precizează comunicatul Agentiei Nationale de Integritate.
HCL-ul nr. 11/2020 prevedea prelungirea contractului de inchiriere pentru suprafata de 10 mp ,,terasă vară” – de pe trotuarul str. N.Bălcescu din Buhuși (vezi foto).
,,Gazeta de Buhuși” a prezentat public acest caz de ,,conflict de interese” în februarie 2020. În mediul politic local votul favorabil (pentru prelungirea contractelor de spatii comerciale si altele) era binecunoscut din anii trecuți, consilierii Buzdugan și Spătaru votând favorabil proiectele respective în fiecare an (de ex. HCL 213 / 20.12.2018).  Se mai știe că ,,persoana misterioasă” care a sesizat ANI este aceeași persoană care a sesizat ANI și pentru incompatibilitate a lui Florin Diaconu, fiind bănuit cineva apropiat partidelor în opoziție cu PNL
În primăvara 2020, într-o discuție cu consilierul Buzdugan, acesta spunea că ,,este vina primarului deoarece a inițiat o propunere de HCL pentru toate societățile comerciale în loc să initieze proiecte diferențiate, câte una pentru fiecare firmă”. Acesta a precizat că nu avea cum să voteze ,,pentru” prelungirea contractelor la celelalte societăți și la firma lui să se abțină, fiind toate pe un singur document de proiect de HCL. Într-adevăr, primarul Zaharia inițiase proiectele de prelungire ,,de-a valma” într-un singul document, așa făcând în fiecare an de când era primar din 2016. Probabil motivația primarului de a iniția doar un proiect era că numărul contractelor separate era de 45, ceea ce însemna 45 de HCL-uri. De cealaltă parte, și consilierul Buzdugan ar fi trebuit să cunoască legislația și să citească proiectul propus, pentru că necunoașterea legii nu exonerează de răspundere. Dar consilierul ar fi trebuit să știe asta si să nu cadă în abatere. La acest moment nu cunoaștem dacă fostul consilier va depune contestație, dar este foarte probabil că nu o va face deoarece nu mai pare a fi interesat de politică.  Florin Buzdugan este încă un exemplu de consilier buhușean care nu cunoaște legile care guvernează administrația locală.
Florin Buzdugan este născut în Buhuși, de profesie inginer, absolvent al Facultatii de mine, petrol si gaze din Petrosani, absolvent al fostului liceul ,,George Bacovia” Bacau (actualul Colegiu National Ferdinand), necăsătorit, fără copii și administrator al SC BUZDU-COM SRL Buhuși.
Detalii legislative
ART. 228 – din OUG 57/2019 arată regimul general aplicabil conflictului de interese pentru aleşii locali
,,(1) Alesul local aflat în conflict de interese în condiţiile prevăzute de cartea I titlul IV din
Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare, are obligaţia să se abţină de
la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la
încheierea sau participarea la încheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un
folos material pentru sine sau pentru:
a) soţ, soţie sau rude ori afini până la gradul al II-lea inclusiv;
b) orice persoană fizică sau juridică faţă de care alesul local are calitatea de debitor al
unei obligaţii;
c) o societate la care deţine calitatea de asociat unic ori funcţia de administrator sau de
la care obţine venituri;
d) o altă autoritate din care face parte;
e) orice persoană fizică sau juridică, alta decât autoritatea din care face parte, care a
făcut o plată către acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia;
f) asociaţie sau fundaţie din care face parte.
(2) În exercitarea funcţiei, consilierul local sau consilierul judeţean aflat în una dintre
situaţiile prevăzute la alin. (1) are obligaţia să anunţe la începutul şedinţei consiliului local,
respectiv a consiliului judeţean interesul personal pe care îl are la adoptarea hotărârii
respective, anunţ care se consemnează în mod obligatoriu în procesul-verbal al şedinţei.
(3) Ulterior anunţării interesului personal, consilierul local sau judeţean nu mai este luat
în calcul pentru cvorumul necesar adoptării hotărârii consiliului cu privire la care acesta şia
anunţat interesul şi nu are drept de vot la adoptarea acestei hotărâri.
(4) Actele administrative emise ori adoptate sau actele juridice încheiate cu încălcarea
prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută în condiţiile Legii nr. 176/2010, cu
modificările şi completările ulterioare.
(5) Fapta aleşilor locali de a încălca prevederile alin. (1) şi legislaţia în materie privind
conflictul de interese constituie abatere disciplinară şi se sancţionează cu diminuarea
indemnizaţiei cu 10% pe o perioadă de maximum 6 luni.”

Recommended For You