Cine ,,stinge focul” din primăria Buhuși? (episodul I)

Preambul
Primăria, ca instituție care reprezintă cetățenii unei comunități, cel puțin teoretic, trebuie să servescă binelui acelei comunități, fie că este un mare oraș sau o mică comună. Dar iată că după 30 de ani de democrație, lucrurile nu stau tocmai așa. Iar exemplele în care adminstrația politică (primar, viceprimar, consilieri) a unor primării sau Consilii Locale ,,au călcat strâmb” sunt multe, din păcate. Cele știute!, iar cele neștiute, sunt convins că numărul lor depășește orice închipuire. Pentru că ,,puterea absolută corupe absolut”, după cum bine zicea Carmen Mihalache. Care sunt cauzele pentru care Primăria și Consiliul Local Buhuși nu lucrează întotdeanua eficient, transparent și în folosul cetățenilor buhușeni?

Ceaa ce știm, până în momentul actual, este că unii ,,piromani” precum fostul primar Ionel Turcea și actualul primar Zaharia Vasile au contribuit substanțial la șubrezirea imaginii institutiei pe care au condus-o sau conduc: primăria Buhusi. Mai sunt si consilierii care le-au fost complici, desi cunosteau situatia. Ei au pus-o pe foc, iar dovadă sunt dosarele in lucru de pe la DNA sau parchete, afară de rapoartele Camerei de Conturi Bacău. Acum e bai mare, trebuie ca cineva sa vină să stingă focul creat. Bineînțeles, contra-cost.

De ceva timp a apărut un ,,pompier de serviciu”: Rezmireș. De profesie inginer mecanic, Rezmires este un personaj mai mult decat controversat. Aici nu discutam despre pregătirea sa de specialitate la rulmenți, ci despre cît de abilitat este să întocmească diverse documente în primărie. Dupa ce ,,traseistul politic” l-a ajutat pe Zaharia în ,,jocurile electorale” in localele din 2016, devenind ulterior viceprimar, functia dobandită a fost peste puterile sale. În acel mandat 2016-2020, consilierul local Ghe. Apostu, fost director al Stofe Buhusi, i-a spus în ședință publică lui Remireș: ,,e prea mare căciula și v-aș recomanda să vă dați demisia, dle Viceprimar!”, arătând multe aspecte în care acesta ,,face de râs breala inginerească”. Rezmireș a fost umilit public, dar nu a înțeles nimic. După alegerile din sept. 2020, Rezmireș iese înfrânt din alegerile locale, populația nu l-a mai votat pentru că a văzut că este un personaj  care nu și-a îndeplinit sarcinile de serviciu, darmite promisiunile electorale.

Au fost destule controverse privind angajarea lui Rezmires la compartimentul agricol al Primariei Buhusi, mai ales ca el este inginer mecanic. Prin concurs cică… In fine, omul era bucuros că s-a văzut cu sacii in căruță și a reușit să ajungă un funcționar la Primăria Buhuși. Cît de prost trebuie să fii să accepți acest post după ce-ai fost viceprimar?

In luna mai, primăria Buhuși a organizat o CONSULTARE si o DEZBATERE publică privind ,,Regulamentul serviciul de iluminat public și indicatori de performanță”.La dezbaterea publică din data de miercuri 18 mai 2022 ora 14:00, subsemnatul am depus câteva observații scrise la Primaria Buhusi sub nr. inreg. 17413/2022 în care semnalam câteva lucruri anormale privind intocmirea respectivelor documente. Anume că Rezmireș Daniel, inginer mecanic, a intocmit (prin copy-paste, credem noi),  acte la compartimentul agricol referitoare la iluminatul Public. Cum se poate ca cineva să intcmească documente care exced pregătirea sa? Absurd și anormal!

Colac peste pupăză, la ședinta CL Buhusi din 26 mai 2022, la punctul 15, (video minut 43:30) se dezbate si se aproba exact acest regulament contestat de mine. Trec peste faptul ca majoritatea consilierilor buhuseni au ignorat documentele trimise lor spre dezbatere si aprobare si nu au sesizat aspectele. În acea ședință, consilierul Vinca Doru a  semnalat și dânsul anormalitatea acelorași situații și întreabă dacă Rezmires Daniel are decizie pentru a intocmi asemenea documente care exced pregatirea sa. Oana Mihai, secretarul UAT, parcă anticipând întrebarea consilierului Vinca, spune că Rezmireș are o decizie în acest sens și scoate ,,ca din mânecă” decizia-document și o pune pe masă. Tot doamna secretar general Mihai mai spune că are trecute aceste atribuțiuni și în fișa postului.

Oana Mihai: Are în fișa postului trecut…
Cojocaru: E trecut și în fișa postului?
Oana Mihai: Sigur.
Cojocaru: Ca atribuțiune de servici?
Oana Mihai: Daaa…
Cojocaru: Auleu! E grav atunci… e grav! e grav!
Oana Mihai: In administrație, să știți, că trebuie să facem multe.
Vinca Doru: Cred era mai bine de semnat un specialist, care are informații și studii vizavi de iluminatul public. Cred că nu se pretează de la compartimentul agricol, de la a ține o evidență primară a animalelor, să facă un regulament de iluminat public.
Vasile Zaharia: Care-i întrebarea?
Doru Vinca: Nu este el omul potrivit să facă el un asemenea raport, pentru că peste o săptămână două o să venim să facă raport și pentru domnu…
Vasile Zaharia: Îmi permiteți să răspund?
Doru Vinca: Vă rog.
Vasile Zaharia: Am impresia că sunteți un pic în eroare vizavi de tema acestui regulament. Regulamentul este un act normativ cadru care se face pentru toate serviciile de utilitate publică. Ori iluminatul public este un serviciu de utilitate publică, care stă la baza functionarii servicului de utilitate. Serviciul este cu totul altceva. Serviciul este organizarea practică, compusă din specialiști și persoane autorizate să intervină și să gestioneze sistemul de iluminat public. (…)

Și Zaharia, pentru a impresiona consilierii și a le înmuia vigilența,  amintește că a întocmit recent ,,un studiu de oportunitate privind fundamentarea si stabilirea soluțiilor optime de gestionare a serviciului de iluminat public din orașul Buhusi.” Doar că, așa cum recunoaște și el, acest studiu, nu face parte din documentele supuse  dezbaterii si aprobării consilierilor în acest stadiu, ci ulterior.  Logoreea sa merge mai departe și primarul spune că  ,,dl. Rezmires, in calitate de viceprimar, s-a ocupat de sistemul de iluminat public în mod direct. Dumnealui are evidență pe absolut toți stâlpii si toate corpurile de iluminat, cu cote GPS, stie fiecare numar de stalp unde se află, era normal să facă. Dumnealui s-a ocupat 4 ani de chestia asta. Iar in ce privește intocmirea raportului pentru necesitatea adoptării unui PH cu regulament de iluminat (…) era cea mai autorizată persoană.”

Aici Zaharia minte încă o dată: necesitatea acestui PH nu rezultă din balivernele scrise copy-paste de Rezmireș, așa cum am semnalat și in adresa nr. 17413/2022 către primărie. Necesitatea rezultă din confruntarea dintre necesitățile ce rezultă din teren cu starea tehnică existentă**, asta o știe orice inginer care își respectă profesia. Zaharia si Rezmires nu stiu aceasta simpla lectie de inginerie. Cineva se dă drept profesor să ne ,,învețe” pe noi, cei care n-am falimentat cooperartivele meșteșugărești.

Întrebări și CONCLUZII

1.Cum se face că Oana Mihai avea la documentația PH regulament de iluminat public decizia despre Rezmireș?  Eu cred că in urma adresei depuse de mine ei au constatat că se află în afara legii și au găsit o portița, numai că nu e tocmai legală. Lucru subliniat și de consilierul Cojocaru Cristian.

2.Cum se poate ca Rezmireș, dilentant în instalații electrice, să întocmească documentația REGULAMENT pentru viitoarea echipă de specialiști și electricieni care vor gestiona practic sistemul de iluminat public? Absurd! Primarul Zaharia ne spune că Rezmireș are acest drept (oare?) și că cânsul, ca primar, îi poate da sarcini de serviciu. Primarul încearcă să ne prostească precum că a număra stâlpi de iluminat e aceeași cu a fi inginer electrotehnist! N-ar fi prima dată când incearcă… Aghiotantul Rezmireș poate primi orice sarcină de la primar, dar IN LIMITA COMPETENȚEI sale. Ori in cazul de față, eu cred că primarul extinde ilegal competențele lui Rezmireș. Pentru că nu cred că Rezmireș o fi absolvit între timp și Facultatea de Electrotehnică…

3. Este Rezmireș cel care ,,stinge focul” și ,,face curat” în evidențele primăriei?  Poate da, poate nu. Se stie că urmare a contractului 13880/2011 a apărut dosarul DNA denumit ,,Afacerea ETWO”, prin care sume de bani din primaria Buhusi s-au platit ilegal catre această firmă, conf. raport Curte Conturi Bacau. Așa se explică faptul că primarul a luat foc când consilierii nu i-au aprobat suma de 65.000 lei pentru iluminat public, manipulând opinia publică. 

4. Cum se explică faptul că in campania electorală 2020 primarul Zaharia scria că Daniel Rezmireș (contracandidat la primărie!!) a rezolvat problemele sistemului de iluminat,  pentru ca in luna decembrie 2020 tot Zaharia să se plângă de consilierii locali din Opoziție că iluminatul public are multe probleme și are nevoie de bani? Când ai fost mincinos, dom primar: în septembrie, în decembrie sau… mereu? Uite încă o dovadă pe str. Mircea Voievod., despre care spunea că ,,Lucrările de modernizare pe străzile Văioagă și Mircea Voievod vor fi reluate în curând!”

5. Aroganța unui parvenit ca Rezmireș îl face să nu mai distingă limitele competenței sale, crezând că este bun la toate. Ghinion! Vei fi folosit de PSD până într-o zi când vei sucomba exact așa cum a pățit cel cu injecția greșit făcută.

In final constat doar că Rezmires, din doctor-inginer, a ajuns un egolatru mediocru într-o primărie cu multe dosare-problemă și intr-o functie care nu are nici o legatura cu pregătirea sa. Iar Zaharia și-a găsit fraierul, plătit, care ,,mătură mizeriile” din mandatul lui Turcea, unde primarul este si el implicat. După toată discuția asta, consilierii locali au votat unanim proiectul propus de primar si rapoartele aferente intocmite de Rezmires, deși au subliniat clar că sunt probleme. Anormal, nu?  Acum ,,focul de la primărie” se vrea stins cu ajutorul oamenilor buni la toate și loiali sistemului… Despre faptul că ,,pompierul de serviciu” se joacă cu focul prin preajma Judecatoriei, in curând.

PS: Faptul că ,,un diletant autointitulat gazetar” a avut dreptate vizavi de ceea ce face primarul și acoliții săi se poate vedea din nemulțumirea publică si răspunsurile cetățenilor, dacă articolele scrise de el și confirmate de Judecătorie nu sunt suficiente…

** Situatia existenta este data, cel putin pana acum, de expertiza tehnică extrajudiciara pentru sistemul de iluminat public, care reflecta starea sistemului de iluminat public si componenta acestuia, realizată în 2018 (vezi PH raport iluminat, pag. 4/57)

Recommended For You